دکتر احمدی نژاد:هر تصمیمی که هیات بگیرد اجرا می‌کنم

در دولت جلوی دزدی‌ها گرفته شده است

عده‌ای به لطف حضور در دولت سالی 100روز به مسافرت می‌روند

یزدفردا "نشست مشترك اعضاي هيات دولت و مديران اجرايي كشور به منظور بررسي نتايج برنامه هاي انجام شده از سوي دولت و هماهنگي درخصوص اجراي هر چه بهتر آن با حضور رييس جمهور آغاز شد.http://www.president.ir/piri/media/mid/88984.jpg
در اين نشست كه مشاورين و معاونين رييس جمهور ، ‌وزرا، استانداران و مسئولان ارشد دستگاه هاي اجرايي سراسر كشور حضور دارند ،موضوع هدفمندي يارانه ها،ايجاد 2.5 ميليون شغل ،بحث مسكن و اقداماتي كه بايد در آينده براي هرچه بهتر اجرايي شدن اين موضوعات انجام شود ،مورد بحث و بررسي قرار خواهد گرفت.

رييس جمهور از تشكيل هيات عالي حل اختلاف و تنظيم روابط قوا به دستور مقام معظم رهبري تقدير و از همكاري همه جانبه دولت با اين هيات خبر داد.
دكتر محمود احمدي‌نژاد قبل از ظهر امروز (چهارشنبه)در نشست مشترك هيات دولت و مسئولان اجرايي كشور با تاكيد بر اهتمام ويژه دولت بر رعايت قوانين و قواعد كشور با قدرداني از ابتكار عمل مقام معظم رهبري در تشكيل هيات عالي حل اختلاف و تنظيم روابط قوا ، اظهار داشت: دولت صميمانه و با همه وجود با اين هيات همكاري كرده و هر تصميمي را كه از سوي هيات عالي حل اختلاف و تنظيم روابط قوا اتخاذ شود، اجرا خواهد كرد .

رييس جمهور با بيان اينكه دولت خود را مديون تاريخ ملت ايران و آرمان‌هاي بلند امام راحل و شهدا مي‌داند، تاكيد كرد: مسئولان اجرايي كشور با ارائه گزارش‌هاي دقيق، صحيح و مستمر از فعاليت‌ها و اقدامات كم‌نظير دولت در پيشرفت و آباداني كشور اجازه ندهند عده‌اي فضاي جامعه را به سوي مسائل بي‌ارزش سوق دهند.
دكتر محمود احمدي‌نژاد پيش از ظهر امروز (چهارشنبه) در نشست مشترك هيات دولت و مديران اجرايي كشور با تشريح اقدامات انجام شده در دولت به اجراي قانون هدفمندي يارانه ها اشاره كرد و با تاكيد بر اجراي مراحل بعدي و تداوم تبعات مثبت آن گفت: اجراي قانون هدفمندي يارانه ها شروع خوبي براي طرح تحول اقتصادي كه بر مبناي دو اصل عدالت و پيشرفت طراحي شده مي‌باشد و دولت مصمم است همه هفت بند اين طرح را اجرا كند.
وي در ادامه به اهتمام دولت براي ايجاد اشتغال اشاره و آن را موضوعي فرابخشي عنوان كرد و اظهار داشت: دولت بر اساس بررسي هاي دقيق از ظرفيت‌هاي كشور، اعلام كرد كه در سال جاري بايد 2.5 ميليون شغل ايجاد شود اما عده اي به جاي آنكه دولت را در اين موضوع ياري كنند، با طرح مباحثي به دنبال جوسازي و عوامفريبي هستند.

ايجاد اشتغال بيش از آنكه نيازمند پول باشد، نيازمند فكر، پيگيري و دغدغه مندي است
دكتر احمدي‌نژاد تاكيد كرد : ايجاد اشتغال بيش از آنكه نيازمند پول باشد، نيازمند فكر ، پيگيري ، دغدغه مندي و ابتكار است و همه بايد به راه هاي جديد و نو براي ايجاد اشتغال بيانديشند.
http://www.president.ir/piri/media/mid/88985.jpg
رييس جمهور با اشاره به اينكه در صنايع كوچك ، قالي بافي ، خدمات ، كشاورزي و دامداري فرصت هاي بي‌شماري براي ايجاد اشتغال كم هزينه تر وجود دارد ، تصريح كرد : عده اي بي اطلاع چنين ادعا مي كنند كه منابع كافي براي ايجاد 2.5 ميليون شغل در كشور وجود ندارد اما به صراحت بايد اعلام كرد كه منابع به اندازه كافي وجود دارد و علاوه بر صندوق توسعه ملي، راهكارهاي مناسبي در قانون بودجه براي تامين مالي طرح ها و پروژه ها در نظر گرفته شده است و از سوي ديگر به همان مقداري كه در دولت جلوي دست اندازي ها و دزدي ها گرفته شده، منابع براي كار افزايش يافته است .
دكتر احمدي‌نژاد با اشاره به اينكه امسال بودجه عمراني حدود 50 درصد نسبت به سال گذشته افزايش داشته است، خاطر نشان كرد: سال گذشته بيشترين بودجه عمراني تاريخ كشور اختصاص يافت و امسال نيز علاوه بر افزايش بودجه عمراني در قانون بودجه، دستگاه هاي اجرايي اجازه فروش 27 هزار ميليارد اوراق مشاركت، استفاده از كمك 8 هزار ميليارد توماني دولت براي پرداخت بدهي پيمانكاران ، استفاده از كمك 5 هزار ميليارد توماني براي پرداخت بدهي به وزارت نيرو ،‌ اجازه استفاده 30 ميليارد دلاري از فاينانس به اضافه حدود 48 ميليارد دلار مجوز فاينانس باقي مانده از سالهاي قبل را دارند كه مي تواند تحرك بزرگي را در عمران و آباداني كشور ايجاد كند .
وي از مسئولان اجرايي استان‌هاي مختلف خواست تا صادرات غيرنفتي را جدي بگيرند و گفت: وقتي توانستيم ركورد 32 ميليارد دلار در صادرات غيرنفتي را بشكنيم امسال هم خواهيم توانست رقم 45 ميليارد دلار را محقق كرده و با برداشتن يك گام ديگر از مرز 60 ميليارد دلار صادرات غيرنفتي بگذريم.

در قانون بودجه امسال فرصت‌هايي بي نظيري در اختيار مسئولان اجرايي براي عمران و آباداني قرار دارد
رييس جمهور با اشاره به اينكه نبايد دستگاه هاي اجرايي براي تامين بودجه عمراني خود نگاهشان فقط به خزانه دولت باشد، ادامه داد : لازم است همه مسئولان قانون بودجه را بطور دقيق مطالعه كنند چرا كه اين قانون ابزار كار آنهاست. در قانون بودجه امسال فرصت‌هايي در اختيار مسئولان اجرايي براي عمران و آباداني كشور گذاشته شده كه در طول تاريخ بي نظير است .
دكتر احمدي‌نژاد فروش اموال و املاك وزارتخانه ها و دستگاه هاي اجرايي را يكي ديگر از راهكارهاي قانون بودجه سال 90 براي تامين بودجه عمراني عنوان كرد و گفت : يك دروغ و فريب بزرگ به سيستم مديريتي تحميل شده بود مبني بر اينكه مديران بايد در ساختمان هاي مجلل نشسته و مديريت كنند اما اين دولت اين دروغ را باطل كرد و امروز چندين وزارتخانه و از جمله وزارت كشاورزي ، ساختمان ستادي خود را تخليه و آماده فروش كرده‌اند.
رييس جمهور مسئولان اجرايي را به سرعت عمل در تصميم گيري فراخواند و اظهار داشت : مديري كه كارها و تصميم گيري هاي خود را به بخش هاي مختلف و روزهاي آينده موكول كند، مدير نيست و مدير خوب بايد در كنار مشورت و بهره گيري از نظرات كارشناسي، ضربتي و انقلابي عمل كند.
دكتر احمدي‌نژاد خاطر نشان كرد: متاسفانه شرايط به گونه اي است كه اگر كسي براي رضاي خدا در خدمت مفيد و موثر باشد، مخالف و دشمن پيدا مي‌كند، عده‌اي كه شادي مردم را برنمي تابند و از اجراي قانون هدفمندي يارانه ها ناراحت هستند هر روز شايعاتي منتشر مي كنند مبني بر اينكه بالاخره پرداخت يارانه ها قطع خواهد شد.
رييس جمهور در ادامه به اقدامات دولت در بخش مسكن اشاره كرد و با بيان اينكه تا پايان سال آينده مسكن از فهرست دغدغه هاي مردم خارج خواهد شد ، گفت : در ايام اخير در چند استان كشور زلزله هايي آمد كه چنين زلزله‌هايي پيش از اين با تخريب روستاها و تلفات جاني همراه بود اما اين بار به خاطر تلاش هاي كارگزاران دولت در امر نوسازي و بهسازي مسكن روستايي، اين زلزله ها خسارات مالي و جاني نداشت و دولت مصمم است اين طرح را در روستاها و شهرها ادامه دهد.

كشورهايي كه بالاترين توليد ناخالص داخلي را دارند، بيش از 125 روز در سال تعطيلي دارند
http://www.president.ir/piri/media/mid/88986.jpg
دكتر احمدي‌نژاد در بخش ديگري از سخنان خود به طرح برخي انتقادات از دولت درباره فراواني تعطيلات در كشور اشاره كرد و اظهار داشت : هياتي از طرف دولت مامور بررسي و مقايسه تعطيلات در ايران و ساير كشورها شد و نتيجه اين بود كه فقط يك كشور با 65 روز تعطيلي از ايران با 75 روز، تعطيلات كمتري دارد و ساير كشورها بدون استثناء بيش از 100 روز تعطيلي دارند و جالب اينكه كشورهايي كه بالاترين توليد ناخالص داخلي را دارند، بيش از 125 روز در سال تعطيلي دارند.
رييس جمهور اضافه كرد: وقتي دولت بنا به شرايطي يك روز در كشور را تعطيل اعلام مي‌كند برخي تمام بودجه كشور در بخش هاي مختلف را جمع كرده و تقسيم بر 365 روز مي كنند و فرياد برمي آورند كه فلان قدر خسارت به اقتصاد كشور وارد شد و آن را بهانه‌اي براي هجمه به دولت قرار مي‌دهند.
دكتر احمدي‌نژاد گفت: البته كساني كه اين انتقادات را وارد مي كنند خودشان به لطف حضور در مسئوليت‌هاي دولتي از وضعيت مالي خوبي برخوردار هستند و از 365 روز سال بيش از 100 روز آن را با استفاده از بيت‌المال در مسافرت به سر مي‌برند و توجهي به اين ندارند كه يك كارگر كه يك سال كار مي كند هم احتياج به يك هفته استراحت و مسافرت دارد.

بر اساس قانون برنامه پنجم تنها مرجع رسمي اعلام آمار در كشور ، مركز آمار است
http://www.president.ir/piri/media/mid/88987.jpg
دكتر احمدي‌نژاد همچنين انتقاداتي كه در ايام اخير عليه دولت مطرح شده مبني بر اينكه بانك مركزي به دستور رييس جمهور آمار اقتصادي را اعلام نمي كند، مورد اشاره قرار داد و گفت : كساني كه خودشان قانون 5 ساله پنجم را نوشته‌اند ظاهراً فراموش كرده‌اند كه در اين قانون تصويب كرده‌اند كه تنها مرجع رسمي اعلام آمار در كشور، مركز آمار باشد و اگر اين نكته را از ياد برده‌اند كه واي بر آنها و اگر هم يادشان هست و چنين اتهاماتي عليه دولت مطرح مي‌كنند باز هم واي بر آنها.
رييس جمهور خطاب به مسئولان اجرايي كشور با بيان اينكه عده‌اي از موفقيت دولت خوشحال نيستند و نمي‌توانند اين توفيقات را تحمل كنند، گفت: ماموريت امروز ما ساختن ايران، اصلاح ساختارها، عمران و آباداني كشور و رفع مشكلات مردم است و در اين راه نبايد حتي يك ثانيه را از دست بدهيم چرا كه فقط كار است كه از ما باقي مي‌ماند.

هرگز نبايد اجازه داد عده‌اي بدون داشتن دغدغه مردم ، براي دولت نسخه بپيچند
http://www.president.ir/piri/media/mid/88988.jpg
دكتر احمدي‌نژاد اظهار داشت: هرگز نبايد اجازه داد كه عده‌اي بدون آنكه دغدغه مردم و مملكت را داشته باشند براي دولت نسخه بپيچند كه چه كار بكند و چه كار نكند؛ اين افراد نه تنها به فكر كشور نيستند بلكه به فكر خودشان هم نيستند.
رييس جمهور از مسئولان اجرايي كشور خواست با ارائه گزارش‌هاي دقيق، صحيح و مستمر از فعاليت‌ها و اقدامات كم‌نظير دولت در پيشرفت و آباداني كشور، اجازه ندهند عده‌اي فضاي جامعه را به سوي مسائل بي‌ارزش سوق دهند و تصريح كرد: بايد فضاي كشور فضاي كار باشد.
دكتر احمدي نژاد با اشاره به جلسه سال گذشته هيات دولت با مسئولان اجرايي كشور و دعوت وي از يكي از همكارانش براي حضور در جايگاه هيات رييسه جلسه خاطرنشان كرد: برخي بلافاصله گفتند كه احمدي نژاد مي‌خواهد فلاني رييس جمهور بعدي باشد؛ اما مگر انتخاب رييس جمهور بر عهده بنده است ؟رييس جمهور را ملت تعيين مي‌كند و بنده نيز مثل همه يك راي دارم، ما همواره خود را مديون تاريخ ملت ايران، آرمان‌هاي بلند امام راحل و شهدا مي‌دانيم.

ارائه گزارش از اقدامات صورت گرفته در استانها
http://www.president.ir/piri/media/mid/88989.jpg
رييس جمهور از مسئولان اجرايي خواست تا ظرف يك هفته گزارشي مفصل و جامع از اقدامات انجام شده در دستگاه مطبوع خود ارائه دهند تا وي بر اساس آن از فرصت ماه مبارك رمضان استفاده كرده و گزارشي جامع از عملكرد دولت به مردم ارائه كند.
وي تصريح كرد: مسئولان اجرايي كشور بايد افراد شريف و صالح را در سيستم اجرايي كشور به كار بگيرند و در اين راه با كسي تعارف نداشته باشند.
وي همچنين از استانداران و ساير مسئولان اجرايي خواست تا به عنوان حلقه واسطه دولت و مردم ارتباط خود را با اقشار مختلف مردم حفظ و تقويت كنند و توجه به اقشار محروم و مستضعف را هرگز فراموش نكرده و رسيدگي به مسايل آنها را در اولويت قرار دهند.
دكتر احمدي‌نژاد همچنين در ابتداي اين جلسه به سالروز عمليات مرصاد اشاره كرد و ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهداي عمليات مرصاد و شهداي انقلاب اسلامي ، گفت : عمليات مرصاد صحنه عجيبي بود كه در آن خداوند صحنه اي را ترسيم كرد كه در يكسو سياه دلان و در طرف مقابل پاكان پاك و گمنام بودند كه هيچ چيز جز خدا در دلشان وجود نداشت .
رييس‌جمهور افزود: در آن عمليات، بزدلان سقوط كرده‌اي كه به اتكاء دشمن تلاش مي كردند وطن خود را اشغال كنند، ماهيت خود را نشان دادند و در برابرشان مردان مردي خودنمايي كردند كه از همان روز تا به امروز گمنام ماندند.
دكتر احمدي‌نژاد گفت : شهداي انقلاب اسلامي و هشت سال دوران دفاع مقدس در اوج مظلوميت در برابر دشمنان و منافقين كوردل ايستادند و دشمنان اين ملت را با آرزوهايشان به گور فرستادند.

از دولت نهم تاكنون دريايي از خدمات به سرانجام رسيده است
http://www.president.ir/piri/media/mid/88990.jpg
رييس جمهور به اقدامات و خدمات بزرگ صورت گرفته در دولت نهم و دهم اشاره كرد و گفت: از دولت نهم تاكنون دريايي از خدمات به سرانجام رسيده كه اجراي هر كدام از آنها ممكن بود 10 سال به طول بيانجامد ولي در اين دولت تمامي اين كارها به سرعت و در مدت زمان كوتاهي عملياتي شده است كه از جمله مي‌توان به بخش‌هاي صنعت، كشاورزي ، علم و فناوري و ‌تجارت خارجي اشاره كرد.
دكتر احمدي‌نژاد با اشاره به اجراي اصل 44 قانون اساسي گفت: در طي 15 سال قبل از دولت نهم در مجموع 3 هزار ميليارد تومان واگذاري از سوي مسئولين وقت صورت گرفت اما در 5 سال اخير 80 هزار ميليارد تومان بدون كوچكترين مشكلي واگذاري صورت گرفته است.
رييس‌جمهور با بيان اينكه از سال 84 تا به امروز بيش از 30 عنوان كار بزرگ در كشور اجرايي و عملياتي شده است، گفت: در سال 84 وزارت نيرو، توليد برق كشور را با 38 هزار مگاوات ظرفيت تحويل گرفت اما در حال حاضر 62 هزار و 500 مگاوات برق در كشور توليد مي‌شود. در بخش سيمان نيز سال 84 ظرفيت توليد سيمان كشور 32 ميليون تن بود اما امروز با همت و تلاش مديران اجرايي توليد سيمان كشور از 74 ميليون تن عبور كرده است.
دكتر احمدي‌نژاد در ادامه با تاكيد بر اينكه اگر كار براي خدا نباشد، هيچ ارزش مادي و معنوي نخواهد داشت، گفت: اصلي ترين وظيفه مديران اجرايي كشور اين است كه در تمامي كارها اخلاص عمل داشته باشند و تمامي كارهايشان براي رضاي خدا باشد؛ در چنين صورتي است كه اقدامات آنها ماندگار خواهد شد.
دكتر احمدي‌نژاد ادامه داد: اگر كارهايمان براي رضاي خدا باشد و همه جهانيان در برابر ما بايستند بي‌ترديد مي‌توان با قدرت در برابر آنها ايستادگي كرد؛ زيرا همان طور كه بنيانگذار كبير انقلاب فرمودند كاري كه براي خدا باشد بركت خواهد داشت و هيچ احدي نمي تواند در برابر آن ايستادگي كند .

اگر كار براي خدا باشد، قد علم كردن دشمنان تاثيري در اراده انسان نخواهد داشت
http://www.president.ir/piri/media/mid/89017.jpg
رييس‌جمهور اخلاص در عمل و كار براي رضاي خدا را مهمترين وظيفه و خصلت مسئولين اجرايي كشور خواند و گفت : اگر كار براي خدا باشد، ياوه گويي و قد علم كردن بدخواهان و دشمنان تاثيري در اراده انسان نداشته و با اعتقاد تمام در برابر آنان ايستادگي كرده و به كار خود ادامه خواهد داد.
رييس جمهور با بيان اينكه بايد از همه ثانيه‌هاي فرصت خدمت براي كار و تلاش عاشقانه و مخلصانه به مردم استفاده كرد، گفت: نماد عشق به خدا و كار و تلاش خالصانه براي مردم، پيامبر گرامي اسلام(ص) است كه تمام وجودش عشق به مردم بود و از تمام لحظات عمرشان براي خدمت خالصانه به مردم استفاده مي‌كردند و امروز نيز تجلي اخلاص و عشق به مردم حضرت مهدي (عج) است و هر كس بخواهد ميزان اخلاص ، عشق به مردم و كار وتلاش براي مردم را در وجود خود بسنجد بايد ببيند چقدر عاشق امام زمان (عج) است .
دكتر احمدي‌نژاد با تاكيد بر اينكه مهمترين موضوع از ابتداي خلقت تا به امروز برقراري ارتباط انسان ها با انسان كامل زمان خودشان بوده است ، گفت : جمهوري اسلامي اساساً براي دعوت بشريت به امام عصر(عج) به عنوان انسان كامل تشكيل شد و اگر اين ماموريت از جمهوري اسلامي گرفته شود، ديگر چيزي از آن باقي نخواهد ماند.
دكتر احمدي‌نژاد كانون اصلي دشمني شيطان را ايجاد فاصله بين مردم و امام زمان (عج) دانست و تصريح كرد: شيطان بدنبال آن است تا اجازه ندهد اسم امام عصر(عج) به عنوان انسان كامل به ذهن كسي خطور كند.


http://www.president.ir/piri/media/mid/89016.jpg

http://www.president.ir/piri/media/mid/89015.jpg

http://www.president.ir/piri/media/mid/89014.jpg

http://www.president.ir/piri/media/mid/89013.jpg

http://www.president.ir/piri/media/mid/89012.jpg

http://www.president.ir/piri/media/mid/89011.jpg

http://www.president.ir/piri/media/mid/89010.jpg

http://www.president.ir/piri/media/mid/89009.jpg

http://www.president.ir/piri/media/mid/89008.jpg

http://www.president.ir/piri/media/mid/89007.jpg

http://www.president.ir/piri/media/mid/89006.jpg

http://www.president.ir/piri/media/mid/89005.jpg

http://www.president.ir/piri/media/mid/89004.jpg

http://www.president.ir/piri/media/mid/89003.jpg

http://www.president.ir/piri/media/mid/89002.jpg

http://www.president.ir/piri/media/mid/89001.jpg

http://www.president.ir/piri/media/mid/89000.jpg

http://www.president.ir/piri/media/mid/88999.jpg

http://www.president.ir/piri/media/mid/88998.jpg

http://www.president.ir/piri/media/mid/88997.jpg

http://www.president.ir/piri/media/mid/88996.jpg

http://www.president.ir/piri/media/mid/88995.jpg

http://www.president.ir/piri/media/mid/88994.jpg

http://www.president.ir/piri/media/mid/88993.jpg

http://www.president.ir/piri/media/mid/88992.jpg

http://www.president.ir/piri/media/mid/88991.jpg
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا